tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Friends Agenda rekryterar från JG – startar webb-tv-produktion

Publicerad: 24 augusti 2010, 04:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Pr-byrån Friends Agenda startar ett nytt affärsområde för webb-tv-produktion. Chefen plockas från JG Communications.

Ämnen i artikeln:

Friends Agenda

MS

Martin Schori


– Vi har tidigare lagt ut videoproduktionen på andra byråer. Men vi vill integrera det här i vårt arbete, säger nytillträdda vd:n Sara Leffler Morge till Dagensmedia.se.

Affärsområdet, som kom till för att byrån upplever en efterfrågan på ”kampanjer som förenar starkt historieberättande med vassa digitala strategier”, ska ledas av Petter Edelswärd. Han kommer från JG Communications, där han varit i fem år, senast som chef för ljud- och bildteamet.

– Friends Agenda ser en enorm tillväxt av kombinationen pr och film. Då kände jag att det här var något jag ville hoppa på. Det är dags att få en nytändning, säger Petter Edelswärd.

Sara Leffler Morge säger sig vara mycket nöjd med sin rekrytering.

– Det här är en person som förstår företagens behov och inte bara kommer med kul kreativa idéer, säger hon.

Varför fortsätter ni inte bara att lägga ut produktionen?

– Video är något vi tror allt mer på. Det blir viktigare inom internkommunikation, vilket vi jobbar mycket med. Idéarbetet blir dessutom annorlunda och bättre när någon som kan mediet är med hela vägen.

Initialt är det endast Petter Edelswärd som ska jobba med film och multimedia, som affärsområdet formellt heter.

– Men på sikt hoppas vi så klart växa, säger Sara Leffler Morge.

Friends Agenda startades i mars 2009. I början var tanken att den före detta näringsministern Björn Rosengren och reklambyrån Scholz & Friends skulle gå in som delägare. Så belv det emellertid inte.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev