Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Fortum Värme letar reklambyrå – och byter namn

Publicerad: 20 November 2017, 07:36
Uppdaterad: 20 November 2017, 07:36

Ur reklamfilm för Fortum Värme.

Fortum Värme ska under nästa år byta namn. Nu letar bolaget en reklambyrå för uppdraget.


Ämnen i artikeln:

Fortum

Fjärrvärmebolaget Fortum Värme, som är samägt av Stockholms Stad, ska byta namn nästa år för att kunna ta en tydligare position på marknaden.

”Därför söker vi nu en kommunikationsbyrå som kan hjälpa oss att lansera och positionera vårt bolag samt hjälpa oss med all marknadskommunikation. Det innebär att den valda byrån ska arbeta med rådgivning, planering, kreation, produktion, samordning och utvärdering av vår kommunikation på Stockholmsmarknaden”, skriver bolaget i upphandlingsunderlaget. 

Målgruppen för kommunikationen är i första hand företag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och villaägare, men Fortum vill även nå slutkunderna i Stockholm.

”Våra kommunikationsmål är att skapa en hög kännedom om oss som bolag och våra lösningar och att få stockholmarna att förstå vad vi står för, vad det innebär för staden och vad som skiljer oss från våra konkurrenter.”

Omfattning av uppdraget

Utveckla en kommunikationsstrategi för lansering av det ”nya bolaget” och en tydlig positionering. Fortlöpande genomföra kommunikationsaktiviteter som leder till ökad kännedom om oss och skapa en tydligare och starkare position på Stockholmsmarknaden. Ta huvudbyråansvaret för den totala kommunikationen vilket innebär att samarbeta på ett enkelt och involverande sätt med eventuellt andra byråer som vi jobbar med. Att hjälpa till att förbättra den interna kommunikationen. Hjälpa till att stötta PR-arbetet som sköts internt (marknads-pr.). Organisera och genomföra produktion. Vara delaktiga i utvecklingen av vår digitala strategi och genomföra den digitala kommunikationen. Hitta relevanta målgruppsinsikter genom ett gediget planning-arbete, och optimera vår kommunikation.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Fortum

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.