Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Fortum ställs mot Europcar

Publicerad: 9 juli 2013, 06:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:40

Garbergs annons för Fortum och John Does annons för Europcar ställs mot varandra i dagens DN-reklamcupmatch.


Ämnen i artikeln:

ReklamcupenDN

Garbergs, som är den enda byrå som deltagit alla år i reklamcupen, vill få kunder att teckna elavtal och tjäna Eurobonuspoäng. Så här säger byrån själva om sitt bidrag:

"Fortum erbjuder kunder som tecknar ett elavtal möjlighet att tjäna EuroBonuspoäng på sin elräkning. Poäng som kan användas till bland annat flygresor. Annonsen är ett bokstavligt sätt att uttrycka detta."

I dagens DN-reklamcupmatch tävlar de mot John Doe, som säger så här om sitt bidrag:

"Att köra en Porsche är för många en dröm. Tack vare Europcar kan man nu förverkliga den drömmen. Det tog vi fasta på när vi utvecklade annonsidén, och för att illustrera det använda vi oss av den kända glasskon i sagan om Askungen. Metaforen är precis vad Europcars erbjudande representerar för många – nämligen att bli någon annan för en dag. För att öka relevansen och addera något nytt till historien valde vi att byta ut Askungens pumps och skapa en egen racing-sko i glas istället."

Fakta

Arbetsgrupp Garbergs

AD: Erik Dagnell och Lotta Mårlind

Copy: Per Forssberg

Produktionsledare: Malin Boustedt

Formgivare: Mimmi Wägerth

Projektledare: Jan Lindforss

Fotograf: Bisse, Adamsky

Retusch: Hayri Er, Haytouch

Fortum: Harriet Stenvall, Mårten Mohlin och Charlotte Lindevall

Arbetsgrupp John Doe:

John Doe Worldwide

Kund: Lena Wickström, Europcar

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ReklamcupenDN

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.