Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Försvarsmakten lyfter Volt

Publicerad: 9 Augusti 2017, 07:04
Uppdaterad: 9 Augusti 2017, 07:04

Reklambyrån Volt ökar byråintäkten.


Ämnen i artikeln:

Volt

Våren 2016 vann Volt uppdraget för Försvarsmakten och i oktober rullade byråns första kampanj för den nya kunden ut.

Uppdraget är Volts största, vilket nu även ger effekt på intäkterna. Det visar Volts bokslut för 2016, som nyligen lämnades in till Bolagsverket.

Omsättningen ökar med 14 procent till 54 miljoner kronor och byråintäkten går från 36,5 till 38 miljoner kronor.

På grund av ökade kostnader minskar dock rörelseresultatet – från 6 till 3,3 miljoner kronor. I de ökade kostnaderna ligger framför allt en ökad personalkostnad. Lönerna ökar från 25 till närmare 29 miljoner kronor.

Enligt bokslutet har antalet medarbetare ökat från 36 till 44 personer.

”Vi genomförde en omfattande omorganisation i mars med syfte att delegera ledarskap, fördela ansvar och korta beslutsvägar. Bakgrunden till omorganisationen är byråns kraftiga tillväxt under 2015 och vår ambition att bli en av Sveriges bästa byråer”, skriver man i bokslutet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.