Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Försvarsmakten lyfter Volt

Reklambyrån Volt ökar byråintäkten.


Publicerad 2017-08-09 07:04
Uppdaterad 2017-08-09 07:04

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:

Våren 2016 vann Volt uppdraget för Försvarsmakten och i oktober rullade byråns första kampanj för den nya kunden ut.

Uppdraget är Volts största, vilket nu även ger effekt på intäkterna. Det visar Volts bokslut för 2016, som nyligen lämnades in till Bolagsverket.

Omsättningen ökar med 14 procent till 54 miljoner kronor och byråintäkten går från 36,5 till 38 miljoner kronor.

På grund av ökade kostnader minskar dock rörelseresultatet – från 6 till 3,3 miljoner kronor. I de ökade kostnaderna ligger framför allt en ökad personalkostnad. Lönerna ökar från 25 till närmare 29 miljoner kronor.

Enligt bokslutet har antalet medarbetare ökat från 36 till 44 personer.

”Vi genomförde en omfattande omorganisation i mars med syfte att delegera ledarskap, fördela ansvar och korta beslutsvägar. Bakgrunden till omorganisationen är byråns kraftiga tillväxt under 2015 och vår ambition att bli en av Sveriges bästa byråer”, skriver man i bokslutet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.