Försvarsmakten lyfter Volt

2017-08-09 09:04 Madeleine Nilsson  
Volt vinner prestigekunden Försvarsmakten. Foto: Volt.

Reklambyrån Volt ökar byråintäkten.

Våren 2016 vann Volt uppdraget för Försvarsmakten och i oktober rullade byråns första kampanj för den nya kunden ut.

Uppdraget är Volts största, vilket nu även ger effekt på intäkterna. Det visar Volts bokslut för 2016, som nyligen lämnades in till Bolagsverket.

Omsättningen ökar med 14 procent till 54 miljoner kronor och byråintäkten går från 36,5 till 38 miljoner kronor.

På grund av ökade kostnader minskar dock rörelseresultatet – från 6 till 3,3 miljoner kronor. I de ökade kostnaderna ligger framför allt en ökad personalkostnad. Lönerna ökar från 25 till närmare 29 miljoner kronor.

Enligt bokslutet har antalet medarbetare ökat från 36 till 44 personer.

”Vi genomförde en omfattande omorganisation i mars med syfte att delegera ledarskap, fördela ansvar och korta beslutsvägar. Bakgrunden till omorganisationen är byråns kraftiga tillväxt under 2015 och vår ambition att bli en av Sveriges bästa byråer”, skriver man i bokslutet.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt