Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Försvarets varumärkesbygge belönas

Försvarsmakten och DDB Stockholm prisas för sitt långsiktiga varumärkesbyggande.


Publicerad 2012-11-29 20:27
Uppdaterad 2015-12-06 14:02

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:

I kategorin långsiktigt belönas de kampanjer som haft en kampanjcykel på minst tre år. Förra året vann Ica kategorin och året dessförinnan var det Apotekets tur.

Men i år går alltså det prestigefulla priset till Försvarsmakten.

Juryns motivering lyder:

”Försvarsmakten har med ett konsekvent kommunikationsarbete lyckats förändra bilden av sin verksamhet. Istället för ett dammigt obligatorium ser vi nu en modern organisation med hög status, starkt engagemang och samhällspatos med en viktig roll i både svenska och utländska nödsituationer. Kampanjarbetet har lyckats mycket väl med att förklara varför försvaret behövs. Juryn har sett magnituden i kommunikationsutmaningen och kan konstatera att Försvarsmakten har genomfört en imponerande resa. Vi gratulerar dem till en välförtjänt 100-wattare i kategorin Långsiktigt”

ALLA VINNARE I KATEGORIN LÅNGSIKTIGT

100 WATTFörsvarsmakten, ”Har du det som krävs – välkommen till vår verklighet”, DDB Stockholm

75 WATTComhem, ”Comhem – från irriterande och bortvald till gillad och omtalad”, KingOLW, ”Fredagsmys”, Åkestam Holst

50 WATTATG, ”För att hästar ger allt”, Åkestam HolstLantmännen, ”Lantmännen från jord till bord”, Storåkers McCann

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.