Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Forsman tar hem Digitalt

Publicerad: 17 April 2012, 18:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Forsman & Bodenfors vinner guld i den prestigefulla kategorin Digitalt.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Byrån tar hem guldet för Berättarministeriets kampanj ”Barnen tar ordet”. I kampanjen tog klass 6B från Hovsjöskolan under en dag i maj förra året över hundratals bloggar, Facebook- och Twitterkonton med sina egna texter.

Motiveringen till vinsten lyder:

”Även en till synes liten idé kan ibland växa upp, göra sin röst hörd och bli omöjlig att undvika. Oväntade budskap som levde på lånad plats fick oss att söka upp dess ursprung och möta de som en dag, oundvikligen, kommer att sno våra jobb.”

Fyra silver delas ut i kategorin. Ett går till Saatchi & Saatchi för Procter & Gambles ”Ariel Fashion Shoot”, Garbergs vinner för ”Hemlösa bannern” för Stockholms Stadsmission, ett silver går till Volontaires ”Curators of Sweden” för Svenska Insitutet och Visit Sweden, och det sista silvret går till Åkestam Holst för kampanjen ”The Heist” för Pause Ljud & Bild.

Arbetsgrupp "Barnen tar ordet"

Art Director Silla Levin Copywriter Anna Qvennerstedt Formgivare Åsa Plahn Produktionsledare Marta Jacobson Projektledare Lina Engler Uppdragsgivare Åsa Lovén, Karin Hansson, Dilsa Demirbag-Sten Webbproducent Peter Gaudiano Produktionsbolag Bybrick

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.