Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 17 April 2012, 18:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25
Forsman & Bodenfors vinner guld i den prestigefulla kategorin Digitalt.
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012Byrån tar hem guldet för Berättarministeriets kampanj ”Barnen tar ordet”. I kampanjen tog klass 6B från Hovsjöskolan under en dag i maj förra året över hundratals bloggar, Facebook- och Twitterkonton med sina egna texter.
Motiveringen till vinsten lyder:
”Även en till synes liten idé kan ibland växa upp, göra sin röst hörd och bli omöjlig att undvika. Oväntade budskap som levde på lånad plats fick oss att söka upp dess ursprung och möta de som en dag, oundvikligen, kommer att sno våra jobb.”
Fyra silver delas ut i kategorin. Ett går till Saatchi & Saatchi för Procter & Gambles ”Ariel Fashion Shoot”, Garbergs vinner för ”Hemlösa bannern” för Stockholms Stadsmission, ett silver går till Volontaires ”Curators of Sweden” för Svenska Insitutet och Visit Sweden, och det sista silvret går till Åkestam Holst för kampanjen ”The Heist” för Pause Ljud & Bild.
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012