Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Forsman & Bodenfors till Singapore

Publicerad: 25 Maj 2018, 05:52
Uppdaterad: 25 Maj 2018, 09:50

UPPDATERAD. Forsman & Bodenfors tar steget utanför Sverige och slår upp dörrarna till nytt kontor i Singapore i augusti. Den mångåriga medarbetaren Susanna Fagring utses till vd för verksamheten. "Jag är av naturen en person som gillar utmaningar", säger hon till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Forsman & Bodenfors tar för första gången klivet utanför Sverige och öppnar upp kontor i Singapore. Verksamheten öppnar upp i augusti och leds av Susanna Fagring som utses till vd för kontoret.

Susanna Fagring har arbetat som kundansvarig på Forsman & Bodenfors sedan 2003 och kommer flytta till staden tillsammans med ett mindre team från byrån.

Det är ännu inte klart vart det nya kontoret ska öppna någonstans. Just nu rekryterar Forsman & Bodenfors ytterligare medarbetare till Singapore.

Den största kunden i regionen är just nu P&G:s skönhetsvarumärke SKII. Byrån har lanserat flera internationella kampanjer för varumärket och 2016 prisades kampanjen "Marriage market takeover" med ett glaslejon under Cannes Lions.

– Det är fantastiskt roligt och spännande. Jag brinner så mycket för allt Forsman & Bodenfors tror på och att få bygga en verksamhet, på den värdegrunden, och dessutom på en helt ny marknad är ofattbart spännande, säger Susanna Fagring till Dagens Media om att ha utsetts till vd för den nya verksamheten.

Var det självklart för dig att säga ja till rollen?

– Absolut. Jag är av naturen en person som gillar utmaningar, så att säga ja var självklart för mig.

Hur stort är teamet som du tar med från Sverige?

– Jag har kommer ha tre fantastiska personer med mig: Joakim Laabraten kreatör, John Bergdahl kreatör och My Troedsson projektledare, före detta planner. Alla tre väl marinerade i F&B:s kultur och arbetssätt. Tillsammans står vi väl rustade för att bygga F&B i en ny marknad.

Hur många fler från regionen kommer ni anställa till kontoret under den närmsta tiden?

– Det viktigaste för oss är att vi hittar människor som verkligen vill jobba hos F&B och som tror på enkelheten och prestigelösheten i vår kultur. Men vi hoppas vara åtminstone 10 innan årets slut och vi hoppas hitta flera av dessa lokalt.

Vilka mer kunder, förutom SKII, arbetar ni med?

– Inledningsvis kommer SKII att hålla oss mer än sysselsatta. Det är ett globalt uppdrag och vi har många kampanjer som lanseras kommande året. Förutom det har vi flera intressanta dialoger som pågår just nu, men det får jag återkomma till.

Vilka utmaningar ser du med att öppna kontor i Singapore?

– Vi öppnar en, på många sätt, väldigt svensk byrå mitt i Asien. Vi kommer behöva påminna varandra varje dag om vilka vi är och varför vi tror på vår modell. Det kanske är lätt som svensk byrå att uppleva att man skall bevisa sig på en internationell arena och att det då uppstår en risk med att man förlorar sig själv på vägen. Den vägen ska vi inte vandra.

Hur de affärsmässiga målen ser ut och och hur mycket kontoret i Singapore ska omsätta det första året är hemligt.

– Susanna Fagring har under många år varit en drivande kraft bakom utvecklingen av Forsman & Bodenfors internationella verksamhet. Hon är en viktig bärare av F&B-kulturen, som främjar kreativitet över arbetsgrupper och kontor. Jag är glad över att Susanna tar sig an den här rollen för att forsätta utveckla vår verksamhet i APAC-regionen, säger Silla Levin, vd på Forsman & Bodenfors, i ett pressmeddelande.

Se Forsman & Bodenfors prisbelönta kampanj för SKII:

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.