Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Forsman & Bodenfors och H&M Inhouse får guld

Publicerad: 20 april 2016, 18:55
Uppdaterad: 20 april 2016, 20:18

H&M:s kampanj "Close the loop" får guldägget i kategorin Onlinefilm.


Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

H&M:s återvinningskoncept ”Close the loop”, som syftar till att gamla kläder och textilier ska kunna tas om hand för att i slutändan bli till nya plagg vinner guldägget i kategorin Onlinefilm. Byrå är Forsman & Bodenfors.

Motiveringen till vinsten lyder: "Vi är många som drömmer om att göra kommunikation som hjälper storföretagen att göra de där små förändringarna som förändrar precis allt.Guldäggsvinnaren i Onlinefilm har lyckats med precis just det. Med en och en halv minut ord och bild som kompletterar varandra perfekt. Med ett hantverk som vår bransch behöver mer av. Och genom att bryta mot precis alla regler. Därför är juryn extra imponerad och klädsamt avundsjuk på denna film. Det finns inga regler inom mode. Förutom en.

VINNARE ONLINEFILM

Guldägg:            "Close the loop"/ H&M, H&M Inhouse /Forsman & Bodenfors, H&M Inhouse

Silverägg:           "Avgörande Ögonblick"/ Sveriges Radio/ CP+B Scandinavia

Diplom:              "Don´t Drink and Dive"/ Trygg-Hansa/ Prime

     "Look who´s driving feat. 4-year-old Sophie (Live test)" /Volvo Trucks/ Forsman & Bodenfors

                          "Döden"/ Unicef/ Forsman & Bodenfors

                          "Telefonkungarna"/ Halebop/ Honesty

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev