Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Forsman & Bodenfors och H&M Inhouse får guld

Publicerad: 20 April 2016, 18:55
Uppdaterad: 20 April 2016, 20:18

H&M:s kampanj "Close the loop" får guldägget i kategorin Onlinefilm.


H&M:s återvinningskoncept ”Close the loop”, som syftar till att gamla kläder och textilier ska kunna tas om hand för att i slutändan bli till nya plagg vinner guldägget i kategorin Onlinefilm. Byrå är Forsman & Bodenfors.

Motiveringen till vinsten lyder: "Vi är många som drömmer om att göra kommunikation som hjälper storföretagen att göra de där små förändringarna som förändrar precis allt.Guldäggsvinnaren i Onlinefilm har lyckats med precis just det. Med en och en halv minut ord och bild som kompletterar varandra perfekt. Med ett hantverk som vår bransch behöver mer av. Och genom att bryta mot precis alla regler. Därför är juryn extra imponerad och klädsamt avundsjuk på denna film. Det finns inga regler inom mode. Förutom en.

VINNARE ONLINEFILM

Guldägg:            "Close the loop"/ H&M, H&M Inhouse /Forsman & Bodenfors, H&M Inhouse

Silverägg:           "Avgörande Ögonblick"/ Sveriges Radio/ CP+B Scandinavia

Diplom:              "Don´t Drink and Dive"/ Trygg-Hansa/ Prime

     "Look who´s driving feat. 4-year-old Sophie (Live test)" /Volvo Trucks/ Forsman & Bodenfors

                          "Döden"/ Unicef/ Forsman & Bodenfors

                          "Telefonkungarna"/ Halebop/ Honesty

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.