Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Forsman & Bodenfors bakom Systembolagets nya kampanj

Publicerad: 27 April 2015, 11:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Reklambyrån Forsman & Bodenfors ligger bakom Systembolaget nya antilangningskampanj.


I den nya reklamfilmen, som regisseras av Mikael Macimain, vänder sig Systembolaget till unga vuxna som är de som främst köper ut alkohol till andra unga personer.

– Vårt budskap är att ett nej betyder mycket. Majoriteten av ungdomarna skulle avstå från alkohol om de inte får den från någon som de känner, säger Kerstin Wallentin, kommunikationschef Systembolaget, i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter:

– De som köper ut drivs ofta om omtanke, de tror att de på så vis har kontroll över vad som kommer att drickas. Men det är en missuppfattning. Vårt råd till både äldre syskon och föräldrar är att säga nej och att ta diskussionen med tonåringen.

Reklamfilmen har producerats av B-Reel och kampanjen kommer bland annat att synas på Facebook, Youtube, bloggnätverk, samt på bio.

Anna Döhmers

jon.demred@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.