Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Försäljningschefen tar över Keybroker

Publicerad: 8 Februari 2013, 07:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:56

Anna Wikland tar klivet upp och blir vd för Keybroker. Samtidigt breddar byrån sitt erbjudande.


Ämnen i artikeln:

Keybroker

Keybroker grundades i Sverige 2005 och beskrivs som "En av Sveriges ledande byråer inom onlinemarknadsföring".

I samband med att byrån nu breddar sitt erbjudande tar försäljningschefen Anna Wikland klivet upp och blir vd.

– Det känns så himla roligt, verkligen. Nu har vi ett nytt fokus där vi erbjuder tjänster inom digital annonsering och har gått från att bara vara en sökbyrå till att erbjuda kunderna hjälp med all digital annonsering, säger Anna Wikland till dagensmedia.se och fortsätter:

– Nu när vi ska bli en fullservicebyrå känns det väldigt kul att jag får kliva in och se till att det blir av.

Hur känns det att gå från en roll som försäljningschef till vd?

– Det känns ganska naturligt. Vi vill ha en försäljningsfokuserad vd och givet min bakgrund och erfarenhet kring det känns det här inte som ett jättestort steg. Det ligger helt i linje med hur vi tänker.

I samband med omorganisationen går den tidigare vd:n Fredrik Arnander vidare som vd för holdinggruppen Keybroker Grupp där han kommer fokusera heltid på expansion och tillväxt för de tre bolag som gruppen består av.

I och med det nya erbjudandet kommer Keybroker bland annat att erbjuda rådgivning och annonsering i kanalerna digitalt, display, sök, sociala medier och tv.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Keybroker

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.