Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Försäkringskassan till Prime

Publicerad: 18 Augusti 2011, 12:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:00

Försäkringskassan har avslutat en av två stora kommunkationsupphandlingar. Prime får nu det strategiska pr- och kommunikationsuppdraget.


Som dagensmedia.se tidigare berättat har Försäkringskassan dragit igång en jätteupphandling avseende både strategiska pr- och kommunikationstjänster samt strategiska reklambyråtjänster.

Syftet är att bredda den utskällda myndighetens kommunikation.

Den första delen av upphandlingen är nu avgjord – och det blev Prime PR som tar hem uppdraget.

– Det var den bästa byrån sett till pris och kompetens, säger Katarina Bjerling, strategisk inköpare på Försäkringskassan.

Garbergs hade tidigare avtalet för både strategiska reklambyråtjänster och pr- och kommunikationstjänster. Nu har de alltså förlorat ett av dem.

Ann-Sofi Blomqvist är verksamhetschef på Försäkringskassans infostab och hon berättar att 17 byråer deltog i upphandlingen som vanns av Prime.

Nu återstår upphandlingen av reklambyrå.

– Vi hoppas att kunna bli klar med den nästa vecka, säger Ann-Sofi Blomqvist.

Enligt henne ligger kommunikationsbudgeten på 20-25 miljoner kronor per år och det innefattar samtliga kommunikationsinsatser som reklam, pr och medieköp.

– Exakt hur mycket Primes kontrakt är värt kan jag inte svara på i dagsläget, säger Ann-Sofi Blomqvist.

Martin Schori

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.