onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Förlusten: 35 miljoner

Publicerad: 5 augusti 2010, 10:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43

Reklambyrån Lowe Brindfors gick 34,9 miljoner back förra året. "2009 var ett tufft år för hela branschen och Lowe Brindfors var inget undantag", säger vd:n Bjarte Eide.

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsBjarte EideIPG

MS

Martin Schori


Lågkonjunktur, finanskris – och största kunden i rekonstruktion. Bokslutet för 2009 är ingen rolig läsning för Lowe Brindfors och ägarna IPG.

Totalt uppgår rörelseförlusten till 34,9 miljoner kronor. Krisen ledde till att Lowe Brindfors vidtog ”kraftiga åtgärder”, skriver vd:n Bjarte Eide i ett pressmeddelande.

Byrån genomförde en ”omfattande personalneddragning”, vilket påverkar resultatet med 22,5 miljoner i engångskostnader.

Bjarte Eide, som tillträdde 1 januari 2010 efter Björn Larsson, säger i pressmeddelandet:

– 2009 var ett tufft år för hela branschen och Lowe Brindfors var inget undantag. Trots det negativa resultatet har vi på mycket kort tid lyckats omorganisera verksamheten och har idag en väsentligt lägre kostnadsbas. Första halvåret har startat positivt, med Saabs återkomst, en rad nya kunder, samt ökad efterfrågan på byråns tjänster. Vi siktar på ett positivt driftsresultat redan i år.

Mer info kommer.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev