Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Förlust för A-com

Reklamkoncernen A-com fortsätter att göra röda siffror.

Martin Schori


Publicerad: 31 Maj 2010, 08:36
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:49

Ämnen i artikeln:

A-com

A-coms intäkter under det första kvartalet uppgick till 39,8 miljoner kronor. Vid samma tidpunkt förra året var siffran 95,4 miljoner – men då ingick även den norska verksamheten, som såldes av i november 2009.

Byråintäkten under det första kvartalet var 27,6 miljoner (63,3). Rörelseresultatet före ned- och avskrivningar stannade på -4,1 miljoner kronor (-11,8).

I kvartalsrapportern skriver nye vd:n Mats Ohlsson att företaget fortfarande har för höga kostnader – och att man nu ”initierat ett aggressivt besparingsprogram på A-Com”, vilket ska nå full effekt i mitten av detta år.

Tidigare i år köpte A-com alla aktier i det lönsamma dotterbolaget Brand Support, en strategi som koncernen ska fortsätta med, enligt Mats Ohlsson.

”Genom att öka ägandet i Brand Support togs ett första viktigt steg mot att lösa det hittillsvarande problemet med att A-Com har låg andel av det samlade resultatet i A-Comkoncernen. A-Com avser att, när möjlighet ges, fortsätta på den inslagna vägen och öka ägandet i dotterbolag”, skriver Mats Ohlsson.

I A-com ingår bolag som Differ, Trackster och NMW.

Ämnen i artikeln:

A-com

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.