Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Före detta Trackster-vd startar ny byrå

Nu startar Cia Jonsson RM-byrån Bon Relations tillsammans med Frida Hemstad Ericsson och Lotta Karis. De delar kontor med SWE Reklambyrå, och runt sig har de samlat ett gäng specialister i sitt nätverk för att möta kundernas agendor.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Februari 2016, 15:17
Uppdaterad: 18 Februari 2016, 15:21

Ämnen i artikeln:

pr-byråer

Bon Relations heter den nya byrån som ska jobba främst med kundrelationer. FOTO: Liza Simonsson.

Ett av Bon Relations första stora uppdrag är att utveckla Akademibokhandelns nya medlemsklubb. Här ska de jobba med kundupplevelsen hela vägen från direkta kanaler till butiken. Bland andra kunder hittar vi Oskar Kihlborgs äventyrssatsning för ungdomar; Äventyrsakademin.

De har även två för närvarande hemliga upphandlingar på gång.

Cia Jonsson som tidigare varit vd på Trackster och nu senast på Narrow har kunder som SPP, Preem, Svenska Spel, Unicef och SOS Barnbyar på meritlistan berättar om Bon Relations.

– Det började i en spaning om hur kunderna vill jobba. Jag kände att det fanns ett behov av skräddarsydda kompetenser. Idag har RM och CM utvecklats och vi har många fler plattformar att jobba på. Vi kommer att jobba mycket med kundupplevelser ibland ända ut i butik, berättar hon för Dagens Media och fortsätter:

– Konsumenter idag kräver att både bli relevant bemötta på ett individuellt plan och förstådda utifrån samhörigheten i en grupp. Relevant och rätt content har ju alltid varit i fokus för oss som arbetat länge med individen som utgångspunkt.

Ämnen i artikeln:

pr-byråer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.