Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Fonus väljer Kärnhuset som ny byrå

Publicerad: 29 April 2015, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Begravningsentreprenören Fonus väljer Kärnhuset som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Totalt deltog fem byråer i pitchen som Kärnhuset gick vinnande ur. Uppdraget omfattar hela Fonuskoncernen, vilket inkluderar varumärken som Fonus och Familjens Jurist och gäller både strategisk och kreativ kommunikation.

– Vi har valt att göra en upphandling utifrån att vi är en koncern med flera olika varumärken och vi har ett behov av att jobba med de strategiska frågorna kopplade till varumärket på ett annat sätt. Vi valde slutligen Kärnhuset eftersom de passar in kopplat till våra olika utmaningar. Jag ser verkligen fram emot att jobba tillsammans, säger Peter Göransson, marknadschef på Fonus, till Dagens Media.

Vilka är era utmaningar?

– Varumärkena befinner sig på olika stadier, Fonus är ett traditionsbundet varumärke som är känt av alla men mest för död och begravning, vilket ju är det vi håller på med, men många vet inte att vi har mer att erbjuda. Vi vill lyfta Fonus varumärke. Familjens jurist är ett yngre varumärke där vi vill nå ut till allmänheten med vikten av juridik under sin livstid.

Kärnhuset ska nu ta fram helt nya strategi- och kommunikationsplattformar för Fonus olika varumärken.

Fonuskoncernen har tidigare arbetat med reklambyrån NPP för varumärket Fonus.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.