Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 18 april 2013, 05:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:49
Folkpartiet har valt Ingo som reklambyrå till EU-valet och riksdagsvalet 2014.
Ämnen i artikeln:
IngoDet är tidningen Resumé som skriver att Ingo, som består av ihopslagna Grey och Ogilvy, ska jobba med Folkpartiets kampanjer. Reklambudgeten för de båda valen ligger på 30 miljoner kronor inklusive medieköp och det blir fokus på tv- och utomhusreklam. Sociala medier blir också en viktig kanal.
Grey och Ogilvy jobbade med Folkpartiet inför valet 2010 och flera av de gamla medarbetarna jobbar nu på den nya byrån Ingo.
– Först och främst är det en spännande utmaning att jobba med ett politiskt parti. Att sedan inför 2014 få jobba med FP, vars värderingar jag helt står bakom, känns kanon, säger Ingos cd Björn Ståhl till Resumé.
Ylva Larsson
Ämnen i artikeln:
Ingo