Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Folkpartiet väljer Ingo

Publicerad: 18 april 2013, 05:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:49

Folkpartiet har valt Ingo som reklambyrå till EU-valet och riksdagsvalet 2014.


Ämnen i artikeln:

Ingo

Det är tidningen Resumé som skriver att Ingo, som består av ihopslagna Grey och Ogilvy, ska jobba med Folkpartiets kampanjer.  Reklambudgeten för de båda valen ligger på 30 miljoner kronor inklusive medieköp och det blir fokus på tv- och utomhusreklam.  Sociala medier blir också en viktig kanal.

Grey och Ogilvy jobbade med Folkpartiet inför valet 2010 och flera av de gamla medarbetarna jobbar nu på den nya byrån Ingo.

– Först och främst är det en spännande utmaning att jobba med ett politiskt parti. Att sedan inför 2014 få jobba med FP, vars värderingar jag helt står bakom, känns kanon, säger Ingos cd Björn Ståhl till Resumé.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.