Folkoperan väljer Scholz & Friends

2014-05-19 13:39  

Folkoperan byter byrå från Lowe Brindfors till Scholz & Friends.

Samarbetet med Folkoperan är långsiktigt och inom ramen för uppdraget ingår bland annat utveckling av den nuvarande kommunikationen.

Målet är också att lyfta andra aktiviteter än föreställningarna som Folkoperan sätter upp.

– Scholz & Friends har gjort så bra reklam för stora kunder som Fritidsresor och för mindre kunder som Frälsningsarmén. De visar hög kreativitet och är insiktsfulla och lyhörda för vår verksamhet. Det ska bli spännande att se hur ett litet operahus som Folkoperan kan ta stor plats i stockholmarnas medvetande, säger Folkoperans kommunikationschef Elenor Wolgers i ett pressmeddelande.

Arbetet med Scholz & Friends första kampanj för Folkoperan pågår just nu.

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt