Folkoperan till DDB Stockholm

2015-09-14 10:17  

Folkoperan väljer att lägga sitt uppdrag hos DDB Stockholm.

Folkoperan jobbade tidigare med Scholz & Friends, ett uppdrag som inleddes våren 2014.

– Vi hade ett avtal som löpte under 1,5 år och nu är den perioden slut. Dessförinnan hade vi avtal med Prime under ett halvår, säger Elenor Wolgers, kommunikationschef på Folkoperan.

Nu faller alltså valet på DDB, som man skriver ett ettårigt avtal med. Men det var ingen regelrätt pitch som avgjorde valet.

– Vi har haft kontakt med Olle Langseth (copywriter på DDB, red.anm) sedan han jobbade på Lowe Brindfors och dessutom har vi följt DDB:s arbete. DDB är väldigt kända för sitt idébaserade arbete och det blir otroligt bra när de är engagerade i en kund, säger Elenor Wolgers och forsätter:

– Vår verksamhet utgår från en konstnärlig idé och vi är också väldigt engagerade så det blir en bra matchning. Vi är banbrytare inom operavärlden och kände att vi behövde en byrå som är banbrytare i sin bransch.

DDB:s storlek var också avgörande.

– Vi har inte resurser att betala vad en stor kund kan göra, så en mindre byrå får svårt att avsätta tiden för Folkoperan. Men det tror vi att DDB klarar av.

Den första kampanjen är planerad till början av nästa år då föreställningen ”Carmen moves” ska kommuniceras.

LÄS ÄVEN:

Folkoperan väljer Scholz & Friends

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt