Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Byråer

Folkoperan till DDB Stockholm

Folkoperan väljer att lägga sitt uppdrag hos DDB Stockholm.


Publicerad 2015-09-14 08:17

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:

Folkoperan jobbade tidigare med Scholz & Friends, ett uppdrag som inleddes våren 2014.

– Vi hade ett avtal som löpte under 1,5 år och nu är den perioden slut. Dessförinnan hade vi avtal med Prime under ett halvår, säger Elenor Wolgers, kommunikationschef på Folkoperan.

Nu faller alltså valet på DDB, som man skriver ett ettårigt avtal med. Men det var ingen regelrätt pitch som avgjorde valet.

– Vi har haft kontakt med Olle Langseth (copywriter på DDB, red.anm) sedan han jobbade på Lowe Brindfors och dessutom har vi följt DDB:s arbete. DDB är väldigt kända för sitt idébaserade arbete och det blir otroligt bra när de är engagerade i en kund, säger Elenor Wolgers och forsätter:

– Vår verksamhet utgår från en konstnärlig idé och vi är också väldigt engagerade så det blir en bra matchning. Vi är banbrytare inom operavärlden och kände att vi behövde en byrå som är banbrytare i sin bransch.

DDB:s storlek var också avgörande.

– Vi har inte resurser att betala vad en stor kund kan göra, så en mindre byrå får svårt att avsätta tiden för Folkoperan. Men det tror vi att DDB klarar av.

Den första kampanjen är planerad till början av nästa år då föreställningen ”Carmen moves” ska kommuniceras.

LÄS ÄVEN:

Folkoperan väljer Scholz & Friends

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.