Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 30 januari 2014, 11:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:49
Varumärkesbyrån Rewir har tagit fram en visuell identitet för Folkhälsomyndigheten.
Ämnen i artikeln:
RewirFolkhälsomyndigheten bildades i januari 2014 med målet att bland annat främja hälsa och förebygga ohälsa.
Uppdraget att ta fram en visuell identitet för den nya myndigheten gick till Intellecta-byrån Rewir, som nu är redo att presentera resultatet.
Målet var att ta fram en grafisk profil som har tydlig myndighetskaraktär men som samtidigt "skiljer sig i relation till andra aktörer på samma arena".
Att Folkhälsomyndigheten är en sammanslagning av verksamheter som Smittskyddsinstitutet, Statens folkhälsoinstitut och Socialstyrelsen tidigare ansvarat för symboliseras med att logotypen bygger på tre hjärtan.
– Ett av målen med designlösningen är att snabbt kommunicera att Folkhälsomyndigheten är en kompetent och öppen organisation som strävar efter samverkan, säger Rewirs creative director Joakim Jerring i ett pressmeddelande.
Rewir:
Joakim Jerring: Creative director
Helena Brauer: Senior designer
Sofia Langheim: Projektledare
Jessica Sundberg: Produktionsdesigner
Folkhälsomyndigheten:
Generaldirektör: Johan Carlson
Kommunikationschef: Elisabeth Wall Bennet
Projektledare: Mia Wadman
Dante Thomsen
Ämnen i artikeln:
Rewir