Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Folkhälsomyndigheten får nytt utseende med hjälp av Rewir

Publicerad: 30 januari 2014, 11:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:49

Varumärkesbyrån Rewir har tagit fram en visuell identitet för Folkhälsomyndigheten.


Ämnen i artikeln:

Rewir

Folkhälsomyndigheten bildades i januari 2014 med målet att bland annat främja hälsa och förebygga ohälsa.

Uppdraget att ta fram en visuell identitet för den nya myndigheten gick till Intellecta-byrån Rewir, som nu är redo att presentera resultatet.

Målet var att ta fram en grafisk profil som har tydlig myndighetskaraktär men som samtidigt "skiljer sig i relation till andra aktörer på samma arena".

Att Folkhälsomyndigheten är en sammanslagning av verksamheter som Smittskyddsinstitutet, Statens folkhälsoinstitut och Socialstyrelsen tidigare ansvarat för symboliseras med att logotypen bygger på tre hjärtan.

– Ett av målen med designlösningen är att snabbt kommunicera att Folkhälsomyndigheten är en kompetent och öppen organisation som strävar efter samverkan, säger Rewirs creative director Joakim Jerring i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Rewir:

Joakim Jerring: Creative director

Helena Brauer: Senior designer

Sofia Langheim: Projektledare

Jessica Sundberg: Produktionsdesigner

 

Folkhälsomyndigheten:

Generaldirektör: Johan Carlson

Kommunikationschef: Elisabeth Wall Bennet

Projektledare: Mia Wadman

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Rewir

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev