Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Flygstolen rekryterar ny marknadschef

Publicerad: 3 November 2015, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:23

Flygstolen i Helsingborg rekryterar den digitala strategen Ulrika Rudqvist som ny marknadschef.


Ulrika Rudqvist blir ny marknadschef på onlineresebyrån Flygstolen i Helsingborg. Hon kommer senast från en tjänst som digital strateg på kommunikationsbyrån The Fan Club, skriver 8till5.

– Det känns tråkigt att lämna The Fan Club, men byråvärlden i sig har inte känts hemma för mig. Den branschen jag känner mig hemma i är resebranschen, det var det jag började med, säger Ulrika Rudqvist till sajten.

Efter att ha bloggat om Peking i några år har hon jobbat på Backpacking.se och som pr- och kommunikationschef på Travelstart.

På The Fan Club hade hon kunder som Lunds universitet, Anagram och Folktandvården Skåne.

– Jag har lärt mig mycket om kreativ kommunikation. Framförallt om hur mycket en riktigt bra idé betyder och vikten av att sticka ut och göra något som folk tycker om i ett medielandskap där många avskyr reklam.

Som marknadschef kommer hon att ansvara för både pr, marknadsföring och kommunikation. Inledningsvis fokuserar hon på att utveckla Flygstolens lojalitetsprogram.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.