Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Flera avhopp från Mindshare

Publicerad: 17 Juni 2015, 13:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:57

En rad medarbetare har lämnat eller är på väg att lämna mediebyrån Mindshare.


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dagens Media har tidigare berättat att Joakim Antelius och Malin Toftemar lämnat mediebyrån Mindshare.

Men fler namn ska lämna byrån.

Caroline Pihl ska gå till H&M, Jonas Nyberg ska flytta hem till Linköping, Jannicke Åkerlind går till OMD och Ulrika Skoog till Carat. Dessutom lämnar Eva Bodecker Thunborg och Jessica Collin, och Charlotta Delerba har redan lämnat byrån.

Enligt Mindshares vd Kenneth Danielsson beror den höga personalomsättningen på den transformation som byrån just nu går igenom.

– Det är alltid tråkigt när duktiga personer väljer att sluta, men jag har full förståelse för att alla inte känner att de vill vara med på vår resa. Det är inte ovanligt att medarbetare lämnar när man ska ta en ny inriktning. Jag är dessutom medarbetarnas tredje vd på sex år, säger Kenneth Danielsson.

Hans plan är att göra Mindshare till en ”modern nätverksbyrå”. Det betyder bland annat att byrån ska stärkas på den digitala sidan.

– Mediebyråerna har levt på stora medieslag och vid sidan av dem har man byggt upp en digitalavdelning, som i många fall är rätt stor. Men dessa två har fungerat som två silos. Jag vill att hela Mindshare ska andas modernitet och alla ska kunna föra en diskussion om målgruppens mediekonsumtion.

– Jag vill säkerställa att vi kan möta kundernas förväntningar. Det är en utmaning att kunna tränga igenom bruset i både köpta och ickeköpta kanaler. Medielandskapet har aldrig förändras så snabbt som de senaste två åren och det måste vi vara rustade för även framöver.

Mindshare ska bland annat bli bättre på att utnyttja den teknik som finns inom ägarnätverket WPP.

– WPP investerar mest i teknik i världen efter Google. Där har vi en enorm fördel om vi kan tydliggöra det gentemot våra kunder.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev