Gå direkt till textinnehållet

FLB Europa rekryterar från Edelman Deportivo och Rippler

"Nu känns det som att vi kan ta nästa steg och vi är grymt glada att just Linnea, Andreas och Tor vill vara med på det", säger David Becker, vd på FLB Europa.

Tor Löwkrantz Waxin, Linnea Nordström och Andreas Pettersson ansluter till FLB Europa.

Under 2018 FLB Europa påbörjat nya samarbeten med bland andra Byggmax och Gjensidige. Nu stärker byrån upp med tre nyrekryteringar.

Tor Löwkrantz Waxin blir strategisk rådgivare och kommer senast från rollen som Head of communications strategy på Edelman Deportivo. Han har tidigare även utvecklat och ansvarat för utbildningarna inom strategisk kommunikation och pr på Berghs.

Linnea Nordström kommer närmast från kommunikationsbyrån Rippler där hon arbetade som pr-konsult och medieexpert. Hon har även tidigare bakgrund på den digitala designbyrån Oakwood. På FLB Europa kommer Linnea Nordström att arbeta som projektledare med fokus på pr.

Andreas Pettersson  är kreatör och art director med 20-års erfarenhet från reklambranschen både i Sverige och utomlands. Kommer senast från egen verksamhet där han jobbat med kunder som Åbro Bryggeri, Klarna, Ellos och Elgiganten. 

– Våra nya kollegor kommer med stor erfarenhet och tung kompetens från både reklam och pr, en kombination som gör att vi kan bredda vårt erbjudande och utvecklas som byrå. Nu känns det som att vi kan ta nästa steg och vi är grymt glada att just Linnea, Andreas och Tor vill vara med på det, säger David Becker, vd på FLB Europa, i ett pressmeddelande.

Publicerad 2018-06-14 08.04Uppdaterad 2018-06-14 10.49

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: