Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Findus söker ny samarbetspartner

Findus avslutade samarbetet med King eftersom man ansåg att reklambyrån saknade rätt kompetenser.

Helen Preutz


Publicerad: 21 Februari 2013, 12:46
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:55

Ämnen i artikeln:

KingNestleFindus

Findus har valt att avluta samarbetet med King efter mindre än två års tid, vilket Resume.se berättade i morse.

Enligt Henrik Hjalmarsson, kommersiell direktör på Findus, befann sig företaget i en situation där de behövde göra nya saker som inte överensstämde med Kings kompetenser.

– King har vissa styrkor som de är väldigt bra på, de är duktiga på varumärkesstrategi och tv. Men de är mindre bra på det som vi vill göra, säger Henrik Hjalmarsson till dagensmedia.se.

Vad är det ni vill göra?

–  Det handlar mycket om att utnyttja material som vi har inhouse och att driva kommunikation även mer shoppernära, säger Henrik Hjalmarsson.

Han säger även att han inte upplever att det varit någon dramatik kring beslutet att separera och att nu ser sig om efter en ny samarbetspartner.

Som dagensmedia.se tidigare berättade slutar Findus förre marknadschef Ulrika Wallberg för att istället gå till Nestlé.

Vem ska ersätta henne?

– Vi har gjort en omorganisation, där jag har tagit över det övergripande kommersiella ansvaret. Vi har även tillsatt en en varumärkeschef, Lena Holmgren, som kommer att ansvara för en stor del av kommunikation och marknadsföring.

Ämnen i artikeln:

KingNestleFindus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.