Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Filmfestivalen väljer Bazooka

Publicerad: 23 Augusti 2012, 10:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Digitalbyrån Bazooka har fått en ny kund i Stockholms filmfestival.


En sajt som bättre stämmer överens med kommunikationen i övriga kanaler – och som ska göra besökarna sugna på film. Det är målsättningen med Stockholms filmfestivals nya sajt – som alltså tagits fram av digitalbyrån Bazooka.

Bland annat har innehållet på den nya sajten renodlats samtidigt som en stor del av textmängden fått ge plats för bilder.

– Detta är vår hittills mest filmiska webbsida. Bazooka har verkligen lyckats fånga vår vision om Stockholms filmfestival och kärleken till film, säger festivalchefen Git Scheynius i ett pressmeddelande.

Sajten är det första av flera projekt som Stockholms filmfestival planerar att sjösätta tillsammans med Bazooka.

Bazooka gör också appar och reklamkampanjer i sociala medier. Bland byråns tidigare kunder finns MTV, Seat och Newsmill.

Arbetsgrupp

Projektledare: Martin Nordlöf

Strateg: Petra Blixman

Interaktionsdesigner, utvecklare: Kim Metso

Designer: Elias Wigert

Utvecklare: Helena Molander

Utvecklare: Esbjörn Eriksson

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.