Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Fiasko för Sverige i film

När nomineringarna i kategorin film presenterades klockan 15:00 i dag var bara tre svenska bidrag nominerade.

Dante Thomsen


Publicerad: 23 Juni 2011, 12:12
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:06

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsCannes Lions 2011Forsman Bodenfors

Av alla 299 inskickade bidrag visade det sig att det bara var tre svenska bidrag som höll måttet i Cannes Lions 2011.

Det enda hoppet om ett svenskt lejon i filmkategorin står nu till Forsman & Bodenfors. Byrån får dubbla nomineringar för sin kampanj för Triss, som producerats av Acne. Dessutom nomineras byrån för sin kampanj för Systembolagets dotterbolag IQ.

Forsman & Bodenfors skickade in flest bidrag av de svenska byråerna, totalt 31 stycken.

Förra året fick de svenska byråerna sju nomineringar i filmkategorin. Samtliga av dessa vann lejon, varav Forsman & Bodenfors var mest framgångsrika med tre silver för Comviq.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.