Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Festis får ny design

Publicerad: 8 April 2014, 06:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42

Designbyrån Nine har återigen fått i uppdrag att uppdatera Festis utseende.


Ämnen i artikeln:

FestisCarlsberg

I den nya tappningen får Festis en mer färgsprakande design än tidigare där smakerna i drycken vävs in i ett mönster. Etiketterna får dubbelt så stort utrymme och dessutom har flaskan gjorts om så att den känns mer robust i handen.

Det senaste utseendet togs fram av Nine 2011, men Festis har kontinuerligt uppdaterat designen.

– Det är en del av Festis dna – Festis ska förnya och överraska lite, säger Christel von Schantz, marknadschef för vatten och läsk på Carlsberg, som äger Festis.

– Dessutom var vi inte längre helt nöjda med designen då vi hade dålig visibilitet på etiketten.

Vad ska det nya utseendet kommunicera?

– Festis ska vara en färgstark törstsläckare som tar för sig i hyllan. Vi ville ha en urban känsla och tycker att vi har lyckats kombinera flaskans lite hårda utseende med organisk lekfullhet.

Hur ska den nya designen marknadsföras?

– Det är tyvärr inget jag kan berätta om ännu. Men vår- och sommarsäsongen är självklart viktiga för oss så vi kommer att marknadsföra Festis.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

FestisCarlsberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.