Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Färre bidrag till Stockholm Media Week

Publicerad: 20 April 2010, 04:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Förra året skickades 50 bidrag in till kategorin ”Årets kampanj”. I år är siffran 37.


Under Stockholm Media Week avgörs Sveriges Mediebyråers tävling Stockholm Media Award.

Totalt delar man ut priser i fem olika kategorier. I fyra av kategorierna spånas nomineringarna fram av juryn, medan mediebyråerna uppmanas att skicka in bidrag till ”Årets kampanj”-kategorin.

I år har Sveriges Mediebyråer fått in 37 bidrag, jämfört med runt 50 förra året. Sveriges Mediebyåers vd Staffan Slörner tror att lågkonjunkturen påverkat tävlingsbenägenheten.

– Det har dragits i handbromsen 2009 och 20 procent av pengarna har försvunnit från marknaden. Byråerna har ju inte återanställt och då blir det svårt att hinna tävla, säger Sveriges Mediebyråers vd Staffan Slörner.

De nominerade bidragen:

(Annonsör / Kampanjnamn / Tävlande byrå/-er)

  • KRAFT- Aladdin, Rädda julen, Starcom
  • McDonald's, Bok Happy Meal, OMD
  • OLW, Fredagsmys, OMD
  • Procter & Gamble, Clearblue Ägglossningskalender, MediaCom
  • Synsam, Lansering av Cheap Monday Clairvoyant för Synsam, Starcom
  • Tretorn, Ridstövel 2009, Zenithmedia
  • Unilever - GB Glace, GB Vårens förälskelser, Klirr Stockholm och Mindshare
  • Volkswagen Sverige, Rolighetsteorin – BlueMotion Technologies, DDB Stockholm/ Tribal DDB Stockholm

Stockholm Media Award delas ut den 5-6 maj.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.