Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Farfar vann guld i Valencia

Publicerad: 21 April 2010, 13:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Nedlagda byrån Farfar fortsätter att kamma hem vinster.


Redan samma dag som Isobar-chefen Mark Cranmer berättade för de anställda att byrån de arbetade på skulle skrotas belönades Farfar med ett pris i Andy Awards, för Nokias signpost.

Och förra veckan gav kampanjen byrån ett silverägg i interaktiv och ett diplom i mediekategorin.

Nu får Farfar även högsta priset i Festival of Media, som gick av stapeln i spanska Valencia. Även här fastnade juryn för Nokias digitala signpost.

Inga svenska mediebyråer prisades, men norska Starcom vann guld för ”media bravery”, för en Tele2-kampanj, då man i samband med lanseringen av telefonijättens koncept ”Born to be cheap”, sänkte priset på tidningen Aftenposten.

Samtidigt fick Mediacom priset som bästa nätverksbyrå. Festival of Media startades förra året och belönar kreativa och effektiva lösningar i en ny "reklamera".

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.