Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Farfar vände till förlust

Publicerad: 3 Augusti 2009, 09:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Den digitala byrån Farfar ökade sin omsättning rejält under 20008, men lönsamheten försämrades.


Farfars försäljning förra året uppgick till 68,4 miljoner kronor - en ökning från drygt 35 miljoner år 2007.

Rörelseresultatet blev -2,5 miljoner (5). Resultatet stannade på -637.930 (2,9 miljoner).

Posten "köpa varor och tjänster" ökade från knappt 10 till drygt 45 miljoner kronor mellan 2007 och 2008. I bokslutet skriver Farfar att man under året breddat sitt erbjudande från att vara en renodlad digital byrå till att även göra traditionell reklam.

Under 2008 har man också, enligt bokslutet, plöjt ned stora resurser på utlandsetablering och skolan Farfar Academy. Samtidigt har lågkonjunkturen gjort att många kunder valt att skjuta fram kampanjer.

Man har också lagt större krut på att försöka locka åt sig globala kunder och byrån kunde nyligen lägga till Nokia på kundlistan. Samarbetena med SJ, Glocalnet, Riksgälden och Betsson har däremot avslutats.

Dagensmedia.se har sökt vd Matias Palm Jensen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.