Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Family Business tar del av Carlsbergs-kakan

Publicerad: 9 Juli 2009, 12:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Återuppstådda Family Business får jobbet att sköta Carlsbergs marknadsföring på restauranger, barer och nattklubbar.


– Vi ska hjälpa Carlsberg att marknadsföra hela produktportföljen i de kanaler som inte är dagligvaruhandeln, det som i branschen kallas ontrade, säger Mårten Knutsson, kreativ chef och vd på Family Business.

Family Business gick i konkurs i april i år efter att Mårten Knutsson lämnat byrån och tagit större delen av personalen med sig till hans bolag Emcoco. Men efter konkursen fick han erbjudandet att köpa tillbaka namnet Family Business.

– Det känns som en bra nystart det här, och mer ska komma, säger Mårten Knutsson.

Byrån är i full gång med att rekrytera för att täcka upp för nya kunder, framför allt på projektledarsidan. Byrån letar också efter en person som kan ta över vd-posten.

Sedan tidigare jobbar Family Business med bland annat Absolut Vodka, en kund som de vann ett bronslejon för i Cannes förra månaden.

– Eftersom att Absolut är en global kund är det uppdraget nog något större.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.