Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Fältöversten väljer Ruth

Publicerad: 19 December 2012, 09:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:00

Efter en pitch går uppdraget om shoppinggallerian Fältöversten till reklambyrån Ruth.


Ämnen i artikeln:

Ruth

Fältöversten, som AMF Fastigheter har ansvar för, hade tidigare PS Agency som reklambyrå. Nu väljer de att gå vidare med Ruth inför 40-årsjubileet nästa år.

– De hade en jättebra idé som bygger kring att köpcentret blir 40 år och en väldigt kreativ presentation som vi fastnade för, säger Madeleine Spångberg, marknadsansvarig och floor manager för Fältöversten Retail, till dagensmedia.se.

Genom bland annat mer marknadsföring hoppas parterna kunna väcka liv i köpcentret. De ser också över om Fältöversten behöver ett nytt varumärkeskoncept.

– Vi ska bli bättre rent visuellt, det ska vara mer värme och vi ska ha fler aktiviteter. Vi vill synas mer än vad vi gör i dag. Vi är dock i första skedet och exakt vad vi ska göra är inte bestämt i dagsläget.

Hur jubileumsåret ska firas är inte heller bestämt.

– Inget är spikat, men vi kommer definitivt att fira det på något sätt.

Sofia Hvenström


Ämnen i artikeln:

Ruth

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev