Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Faktum skaffar reklambyrå

Publicerad: 29 April 2010, 13:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Forsman & Bodenfors ska stärka tidningen Faktums varumärke.


Faktum är Göteborgs gatutidning som säljs av hemlösa. Försäljarna köper tidningen för 20 kronor och säljer den för 40. Mellanskillnaden är deras förtjänst.

Nu har man skrivit avtal med reklambyrån Forsman & Bodenfors.

– Vi vill att våra kommande kampanjer ska öka medvetenheten om Faktum som tidning. Sedan vad det innebär i detalj har vi ännu inte diskuterat, eftersom samarbetet är så pass nytt, säger Max Markusson, vd Faktum, till Dagensmedia.se

Max Markusson tror att Faktums budskap passar samtliga medier.

– Tidigare har vi använt oss av Göteborgs-Posten för att få fram vårt budskap. Men det finns egentligen inga begränsningar på vilka medier kan profilera oss genom. Det kommer till stor del bygga på samarbetsavtal med medier och företag som gillar oss och därigenom få medieutrymme för att visa vår verksamhet, säger han.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.