Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

F&B vinner brons i PR och Outdoor

Publicerad: 23 juni 2015, 18:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

Av sex nomineringar blev det totalt ett brons i PR-kategorin. Dessutom vinner Forsman & Bodenfors ett brons i Outdoor.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

De svenska bronsen går till förhandsfavoriten ”805 million names” för FN:s livsmedelsprogram.

Däremed har Forsman & Bodenfors vunnit tre brons för kampanjen där Zlatan Ibrahimovic blottade en rad tillfälliga namntatueringar på sin överkropp för att sätta fokus på svält.

Det tredje bronset vann byrån i kategorin Promo & Activation, som delades ut i måndags.

Grand Prix i PR går till den uppmärksammade ”Like a Girl” av amerikanska MSL Group och Leo Burnett för Procter & Gamble.

I Outdoor går Grand Prix till TBWA Media Arts Lab i Los Angeles tillsammans med Apple för kampanjen "World Gallery".

I kategorin prisas även norska Los & Co för SAS-kampanjen "SAS Escalator". Kampanjen, som även svenska Åkestam Holst varit inblandad i, vinner ett brons.

Kolla in samtliga vinnare i dokumenten här uppe till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev