Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

F&B vill ha världens snabbaste sajt

Publicerad: 11 April 2013, 12:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

En ren och avskalad sajt där kvaliteten ligger i detaljerna. Så beskriver F&B sin nya sajt som lanserades i dag.


Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Sist reklambyrån Forsman & Bodenfors lanserade en ny sajt var 2009 och då var den kraftigt försenad. De som ville komma in på sajten möttes av meddelandet "vi bygger en ny hemsida", i ett helt år. Den här gången verkar dock lanseringen gått enligt planen. Precis klockan 13.37 på torsdagen släpptes den nya hemsidan, där F&B riktar strålkastarljuset mot sina egna case.

– Den gamla sajten som släpptes i början av 2009 hade gjort sitt. Den gamla var lite ett case i sig, på den nya sajten får jobben tala för sig själva, säger Johan Wingård, interaktionsdesigner på Forsman & Bodenfors, till Dagens Media.

På sajten finns cirka 200 case upplagda och beskrivna, så den som vill spendera tid på den kommer inte få några problem. Dessutom innehåller sajten ett par överraskningar.

– Det finns ganska många små finurliga detaljer som man upptäcker efterhand, ju mer man klickar desto mer hittar man. Jag skulle vilja säga att sajten är ”top of the line”, säger Johan Wingård.

Vilka "finurliga detaljer" det handlar om vill Johan Wingård inte avslöja.

Jobbet med den nya sajten har inte bara legat i själva designen. F&B har satsat hårt på enkelhet och snabbhet. Meningen är att alla medarbetare lätt ska kunna lägga in nya case och uppdatera innehållet.

– Tanken var att vi ville ha världens snabbaste sajt. Jag vågar inte säga att vi har det, men det är definitivt en av världens snabbaste. Sökfunktionen är galet snabb, säger Johan Wingård.

Frida Wickberg

Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.