Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

F&B tappar digitalchefen

Publicerad: 18 September 2014, 07:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

En av nyckelspelarna bakom Forsman & Bodenfors framgångar går till Droga 5.


Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Som digitalchef på Forsman & Bodenfors, Sveriges största och mest internationellt prisade reklambyrå, har Niklas Lindström bland annat jobbat med Volvo Lastvagnar.

Nu värvas han av Droga 5, uppger Adweek, där han får titleln interaktiv produktionschef.

– Niklas har haft ledande roller på båda sidor, byrå och på produktionssidan, säger Sally-Ann Dale om rekryteringen, enligt Adweek.

Erik Sollenberg, vd för Forsman och Bodenfors, bekräftar nyheten.

– Vi tycker naturligtvis att det är jättetråkigt. Niklas är en fantastiskt duktig person och har varit en central roll i vårt digitala team, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Niklas och hela hans familj längtade tillbaka till New York, där de bott tidigare under många år, och vi har respekt för hans beslut. Vi kommer dock att sakna honom jättemycket.

I dagsläget har Forsman & Bodenfors inte klart med någon ersättare. Enligt Adweek har Niklas Lindström haft rollen som digitalchef på byrån.

– I vår värld har vi inte mellanchefer på det sättet. Men han har spelat en central roll bland våra digitala personer, säger Erik Sollenberg.

Niklas Lindström har en bakgrund på BBDO New York samt B-Reel. Bland annat var han med och etablerade B-Reels New York-kontor.

Läs Dagens Medias stora reportage om hemligheten bakom Forsman & Bodenfors framgångar i nya numret av Dagens Media. Som prenumerant kan du även läsa artikeln digitalt.

Världens bästa kollektiv – därför dominerar F&B

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.