F&B om Guldnyckelkampanjen: "Vi kan inte vara med i allt"

Guldnyckeln kampanjar för att få Forsman & Bodenfors att vinna – men byrån bryr sig föga.

"Hjälp F&B vinna" är budskapet i Guldnyckelns nya kampanj, som Dagens Media skrev om i går. I ett försök att få fler byråer att anmäla sig till tävlingen vädjar Swedma, som står bakom direktmarknadsföringstävlingen, till branschen att hjälpa Forsman & Bodenfors vinna, eftersom de ännu inte vunnit.

Jacob Nelson, copywriter och delägare på Forsman & Bodenfors, tror dock inte att kampanjen kommer att påverka byråns beslut att inte tävla i Guldnyckeln.

– Det finns ju fruktansvärt många tävlingar i vår bransch och någonstans måste man dra gränsen. Vi gör inte så mycket direktreklam. Sen har DR vidgats, mycket av det digitala räknas dit, det är inte bara kuvert med pennor i – men det huvudsakliga skälet till att vi inte tävlar är att vi inte kan vara med i allt, säger han till Dagens Media.

– Det kostar pengar också, och tar en massa tid. Dessutom har casefilmerna blivit allt svårare att göra.

Vad tycker du om kampanjen?

– Jag är rätt indifferent. Men det är bara trevligt att de använder oss. Jag förstår att de vill dra nytta av vårt varumärke.

 

Publicerad 2014-01-14 07.58Uppdaterad 2015-12-06 12.51

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: