Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Byråer

F&B mest nominerat i Clio Awards

Publicerad: 2 Maj 2011, 11:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

Totalt är nio svenska byråer nominerade i Clio Awards 2011. Flest nomineringar, fem stycken, har Forsman & Bodenfors fått.


Ämnen i artikeln:

Clio Awards

Totalt är 20 svenska bidrag nominerade i årets upplaga av Clio Awards. Den starkaste svenska kategorin blev Interactive där åtta av nomineringarna kammades hem. Här är alla svenska nomineringar:

DESIGN:

Direct Marketing: IKEA Homemade is best, Forsman & Bodenfors           

Posters: Elanders, Happy F&B           

DIRECT MAIL:

Other: Save the Children Sweden Christmas Bargains, Lowe Brindfors

INNOVATIVE:

Innovative Media: MINI Getaway Stockholm, Jung von Matt

INTEGRATED:

Integrated Campaign: Save the Children Sweden Christmas Bargains, Lowe Brindfors

PR:

Cause Related: Electrolux Vac From the Sea, Prime           

Product Launch: Kraft Foods Sweden, Marabou, Chocography, Prime

Product Launch: Save the Children Sweden Christmas Bargains, Lowe Brindfors           

 

INTERACTIVE:

Apps - mobile: IKEA Kondis - The App, Forsman & Bodenfors

Apps – mobile: Toyota Ecodriving Toyota A glass of Water, Saatchi & Saatchi Stockholm

Games: MINI Getaway Stockholm, Jung von Matt

Interactive Campaign: IKEA Homemade is best, Forsman & Bodenfors

Microsite/Website: Sveriges Radio The Web Address Expander, Forsman & Bodenfors

Microsite/Website: The Swedish Post The Sound of Green, Åkestam Holst

Other: Volkswagen The Speed Camera Lottery, DDB Stockholm

Social Media: Don't Tell Ashton, Berghs School of Communication           

PRINT

Product/Service: Kia Sportage Drive-in, BerntzonBylund           

FILM

Television/Cinema: Findus Asparagus, Forsman & Bodenfors

STUDENT

Design: Stella Artois World Draught Masters Chalice package, Beckmans College of Design           

Innovative Media: WeSC - street clothing brand Interactive Display Window, Hyper Island           

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Clio Awards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev