Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

F&B instiftar mångfaldsstipendium

Publicerad: 2 April 2014, 14:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42

Reklambyrån vill öka bredden och vidga perspektiven, och instiftar därför Filip Nilsson-stipendiet.


Filip Nilsson arbetade på reklambyrån mellan 1988 och 2013. Enligt Forsman & Bodenfors hade han en vision om att reklambranschen skulle kunna inrymma talanger från olika kulturer och delar av världen.

Med Filip Nilsson-stipendiet hoppas Forsman & Bodenfors på att fler människor, utan tidigare erfarenhet från reklambranschen, ska kunna stärka sin portfolio och få in en fot i branschen.

– Vi och hela branschen har mycket att vinna på att bli mindre homogen. Ju fler perspektiv vi har, desto bättre kommunikation kan vi göra. Nu prövar vi det här sättet och hoppas att det kan göra lite skillnad, säger Anna Qvennerstedt, styrelseordförande Forsman & Bodenfors, i ett pressmeddelande.

Stipendiet kommer att delas ut en gång om året. Förutom 60 000 kronor för studier, utrustning, resor och andra omkostnader kommer stipendiet innehålla ett erbjudande om en tremånaders-praktik på Forsman & Bodenfors.

Ansökan registreras på stipendiets sajt före den 12 maj.

Pär Ullrich

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.