onsdag29 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Expanderar med fem nyanställningar

Publicerad: 7 oktober 2014, 07:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:26

Scandinavian Design Group växer – chefen förevigar namnen på vaden.


SA

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Förra veckan vann Scandinavian Design Group guld i Svenska Designpriset, i kategorin "Identitet - Förpackning", för arbetet med Blossa 2013.

Byrån meddelar nu att den växer och nyanställer fem personer. Bland annat Lisen Lindberg som ny Account Manager och Felicia Leksell, tidigare på Brand Union, som ny Client Director med fokus på varumärkestrategi och affärsutveckling.

Nils Jensen, Creative Director på Scandinavian Design Group, säger att han har tatuerat in namnen på kollegorna på vänstra vaden, som en symbol för hur starkt han känner för den byrå de bygger tillsammans.

– Det svider lite, säger han till Dagens Media om verket.

Scandinavian Design Groups kunder är bland annat HTL Hotels, Skanska, Abba, Mjau, Nick & Johnny, Kalles, Saromics och Blossa Glögg.

Scandinavian Design Groups nyförvärv

Henrik Walse, Senior Designer, tidigare på Mother i New York.

Lisen Lindberg, Account Manager, tidigare på Britny, utbildad på Hyper Island.

Felicia Leksell, tidigare på Brand Union, Client Director med fokus på

varumärkestrategi och affärsutveckling.

Rebecka Gustafson, nybakad Junior Planner från Umeå Universitet.

Christian Sundgren, Head of Innovation, tidigare på plannerbyrån Here Are Lions.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev