Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Eventum och Håkanson köper musiktjänst

Publicerad: 29 Maj 2012, 09:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:20

Eventum och Håkanson United blir delägare i musiktjänsten Tunigo.


Ämnen i artikeln:

Håkansson UnitedEventum

Tunigo är bland annat partner till Spotify och har en app som är integrerad i Spotifys spelare.

För att utveckla sitt erbjudande inom varumärkesbyggande underhållning blir de Eventum och Håkanson United nu delägare i Tunigo.

– Vi tror att kommunikationsindustrin- och logiken behöver stöpas om från att bara handla om tjat och att ropa högre till att handla om att ha tillgång till det som betyder något för människor. Folk är beredda att betala för till exempel musik, sport och film och det kommer att bli nyckeln för att nå kunderna, säger Mats Ahldén, vd på Eventum.

Enligt honom behöver konsulterna därför ha ett ben i marknadskommunikation och strategi och ett ben i underhållningsbranschen.

– Tunigo har en aggressivitet och framåtblick att jobba med underhållning och med det få spridning och kontakter. Bolaget blir både en lärdom för oss och en plattform för oss och våra kunder.

Redan nu har byråerna pågående projekt där man rekommenderar Tunigo till uppdragsgivarna, men vilka kunderna är vill inte Mats Ahldén avslöja.

Eventum och Håkansson United får en andel på strax under 10 procent i Tunigo, vilket bland annat ger dem en plats i styrelsen. Köpesumman vill parterna hålla hemlig.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Håkansson UnitedEventum

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.