Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

”Ett riktigt skitår”

Publicerad: 21 December 2010, 12:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Dippen på mediemarknaden slog mot Mediavision – som trots de tuffa tiderna valde att behålla all personal.


Ämnen i artikeln:

Mediavision

Mediavision, som erbjuder analys- och konsulttjänster för mediemarknaden, har lämnat bokslut för det brutna räkenskapsåret 20090701 – 20100631.

Siffrorna visar ett 20 procentigt intäktstapp och ett kraftigt försämrat resultat.

– Det var ett skitår, ett riktigt skitår. Jag kan inte säga det på något annat sätt, säger vd:n Marie Nilsson.

Omsättningen landade på 9,5 (12) miljoner kronor och resultatet skrivs till 346 000 (1 304 000). 2008/2009 omsatte bolaget 17,8 miljoner kronor.

– Jag valde att inte göra mig av med någon personal utan att behålla alla våra anställda, trots två mycket jobbiga år, utan ta smällen på resultatet. Det är jag väldigt glad för idag.

Nu har marknaden vänt för Mediavision som har tio anställda.

– Vi började märka av bättre efterfrågan redan under våren. Men det är först i bokslutet för 2010/2011 som det kommer att synas, säger Marie Nilsson.

Mediavision, som till 91 procent ägs av Marie Nilsson Holding kunde dock kosta på sig en utdelning på 300 000 kronor.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mediavision

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.