Erik Oredsson går från Prime till Emerse

Erik Oredsson lämnar Prime och blir chef över Emerse annonsverksamhet.

Nu går Erik Oredsson som senast kommer från Prime, över till Emerse som är verksamma inom programmatisk videoannonsering.

Som chef över Emerse annonsverksamhet kommer Erik Oredsson arbeta med att utveckla företagets erbjudande inom programmatisk videoannonsering och nya annonstekniker.

– Jag har följt Emerse under en tid och ser verkligen fram emot att bli en del av företaget. De är innovatörer inom videoannonsering med ett helt unikt erbjudande inom en bransch som växer explosionsartat internationellt och nu även i Sverige, säger Erik Oredsson i ett pressmeddelande.

Erik Oredsson har under de senaste året, tillsammans med kollegan Tomas Rudin, utvecklat och drivit Primes Public Affairs-erbjudande mot fastighetssektorn. Innan hans tid på Prime drev han ett eget filmproduktionsbolag.

Bland Emerse kunder återfinns företag som Coca-Cola, Samsung och Disney.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-08-02 13.15Uppdaterad 2016-08-02 13.18

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: