Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Erik Oredsson går från Prime till Emerse

Publicerad: 2 Augusti 2016, 13:15
Uppdaterad: 2 Augusti 2016, 13:18

Erik Oredsson lämnar Prime och blir chef över Emerse annonsverksamhet.


Ämnen i artikeln:

PrimeProgrammatic

Nu går Erik Oredsson som senast kommer från Prime, över till Emerse som är verksamma inom programmatisk videoannonsering.

Som chef över Emerse annonsverksamhet kommer Erik Oredsson arbeta med att utveckla företagets erbjudande inom programmatisk videoannonsering och nya annonstekniker.

– Jag har följt Emerse under en tid och ser verkligen fram emot att bli en del av företaget. De är innovatörer inom videoannonsering med ett helt unikt erbjudande inom en bransch som växer explosionsartat internationellt och nu även i Sverige, säger Erik Oredsson i ett pressmeddelande.

Erik Oredsson har under de senaste året, tillsammans med kollegan Tomas Rudin, utvecklat och drivit Primes Public Affairs-erbjudande mot fastighetssektorn. Innan hans tid på Prime drev han ett eget filmproduktionsbolag.

Bland Emerse kunder återfinns företag som Coca-Cola, Samsung och Disney.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PrimeProgrammatic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev