Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Epic Split är årets film

Publicerad: 23 April 2014, 16:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Jean Claude Van Dammes episka split gav Forsman & Bodenfors guldägget i film.


Forsman & Bodenfors kampanj för Volvo Trucks, där Jean Claude Van Damme går ner i split mellan två lastbilar, är en av de mest delade reklamfilmerna i världen.

Enligt juryn är det även årets bästa reklamfilm.

Forsman & Bodenfors vann även ett silverägg i filmkategorin, för filmen "Va som folk!" för IQ Initiativet.

Ytterligare två silverägg delades ut i filmkategorin, till DDB Stockholms "Vad håller du på med?" för Försvaret och Honestys "Telefonkungarna" för Halebop.

Om kampanjen

Byrå: Forsman & BodenforsBidragsnamn: The Epic SplitUppdragsgivare: Volvo Lastvagnar ABArt Director: Anders Eklind, Sophia LindholmByråproducent: Alexander Blidner, Peter GaudianoCopywriter: Martin Ringqvist, Björn Engström Formgivare: Jerry WassKundansvarig: Olle VictorinLjud: PlopMusik: Only Time (Ryan, Ryan, Ni Bhraonain), performed by EnyaPlanner: Tobias NordströmProducent: Joi PerssonProduktionsledare: Britta MalmbergProjektledare: Cilla PegelowRegissör: Andreas NilssonUppdragsgivare: Lars TerlingÖvrigt: D.O.P: Ed Wild, Editor: Peter Brandt, Postproduktion: SwissProduktionsbolag: Folke Film

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.