Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Eniro bekräftar byråbytet

Eniro bekräftar nu att DDB får uppdraget att förändra bolagets varumärke.


Publicerad 2010-06-09 05:46
Uppdaterad 2015-12-06 15:48

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:

Dagensmedia.se kunde i går berätta att Ogilvy tappar uppdraget för Eniro. Ett uppdrag som Ogilvy haft i sju år.

Istället ska Eniro jobba med prisbelönta DDB framöver.

Byråbytet bekräftas i dag av Eniros marknadschef Jonas Dahlquist.

– Vi gjorde en kommunikationsplattform utifrån en ny varumärkesplattform för ett par månader sedan. I det arbetet var DDB inblandade på koncernnivå. Nu växlar vi upp det på koncernnivå, säger han till Dagens Industri.

Eniro, som nyligen gick ut med en vinstvarning, ska lägga om hela sin affärsstrategi och vill gå från att vara ”helt beroende av print till att lägga energi på att bli ett företag med onlinemöjligheter”.

Även den redan existerande onlinedelen ska positionernas om.

– Vi vill gå från att vara en sökmotor till att vara en köpmotor och då måste vi marknadsföra oss på ett nytt sätt, säger Jonas Dahlquist, till Dagens Industri.

DDB:s första kampanj för Eniro uppges komma i höst.

Dagensmedia.se har sökt Jonas Dahlquist.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.