Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

En svensk bland världens mest kreativa

Publicerad: 10 Juni 2013, 12:49
Uppdaterad: 23 Maj 2016, 07:58

Advertising Age utser varje år världens 50 mest inflytelserika kreatörer. I år finns en svensk med på listan.


Ämnen i artikeln:

McCannLinus Karlsson

Det är för nionde året i rad som Advertising Age tar fram listan ”Creativity 50” – där världens 50 mest inflytelserika kreatörer lyfts fram.

I år har bland annat Greg Nicotero, specialeffektsguru och exekutiv producent för tv-serien ”The Walking Dead”, Nikes designchef Martin Lotti och den kinesiska mediemogulen Hung Huang, tagit sig in på listan.

En enda svensk är också med – McCanns Linus Karlsson. För ungefär 2,5 år sedan rekryterades han från Mother för att styra upp McCann och återigen göra nätverket till ett av de mest kreativa i världen.

Och i år verkar det ha vänt för nätverket som bland annat var ett av de högst rankade i The One Show, utsågs till Agency of the Year av Art Director's Club of New York, samt låg bakom kampanjen "Dumb Ways to Die" som var en av de mest belönade kampanjerna under Webby Awards.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

McCannLinus Karlsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.