Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

En mediebyrå nominerad i Media

Publicerad: 21 Juni 2010, 06:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:46

Svenska byråer skickade in 75 bidrag i kategorin Media. Elva är på shortlist.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2010

Endast en svensk mediebyrå lyckades ta sig in på shortlist i kategorin Media. Starcom är nominerade för Synsam.

Forsman & Bodenfors har tre bidrag på shortlist; Ikeas ”Facebook Showroom”, Tele2 och ”Dear Steve Jobs” för SVT. Farfar har två nomineringar för Nokias ”The World´s Biggest Signpost” och även DDB Stockholm har två nomineringar - för Volkswagens ”Rolighetsteorin”.

Garbergs har ett bidrag på shortlist för Telenor, CP+B Europe är nominerade för Posten och Ester är nominerade för Lafa.

Totalt har 2162 bidrag skickats in till kategorin, varav 199 nu hamnat på shortlist.

Se hela nomineringslistan här till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2010

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev