Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

En mediebyrå nominerad i Media

Svenska byråer skickade in 75 bidrag i kategorin Media. Elva är på shortlist.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 21 Juni 2010, 06:10
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:46

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2010

Endast en svensk mediebyrå lyckades ta sig in på shortlist i kategorin Media. Starcom är nominerade för Synsam.

Forsman & Bodenfors har tre bidrag på shortlist; Ikeas ”Facebook Showroom”, Tele2 och ”Dear Steve Jobs” för SVT. Farfar har två nomineringar för Nokias ”The World´s Biggest Signpost” och även DDB Stockholm har två nomineringar - för Volkswagens ”Rolighetsteorin”.

Garbergs har ett bidrag på shortlist för Telenor, CP+B Europe är nominerade för Posten och Ester är nominerade för Lafa.

Totalt har 2162 bidrag skickats in till kategorin, varav 199 nu hamnat på shortlist.

Se hela nomineringslistan här till höger.

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2010

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.