Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

”En kund vi velat ha länge”

Publicerad: 3 Mars 2011, 08:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Honestys vd Walter Naeslund är mycket nöjd över utgången i hotellkedjan Scandics pitch. ”Uppdraget gör byrån större”, säger han.


Ämnen i artikeln:

ScandicÅkestam HolstHonesty

Scandic Hotels har letat ny reklambyrå sedan i november då samarbetet med Åkestam Holst avslutades.

Nu har pitchen avslutats och uppdraget gick till en betydligt mindre byrå – Honesty, som i dag har 15 medarbetare.

Hotellkedjan blir en av Honestys största kunder.

– Det här uppdraget gör oss större. Det kommer att bli en del nyanställningar. En blandning av ny och befintlig personal kommer att jobba med Scandic, säger Honestys vd Walter Naeslund.

Han säger att byrån länge har varit sugna på att jobba med just Scandic.

– Det är en kund som involverar alla kanaler, både online och offline och även fysiskt på hotellen. Det passar Honestys helhetserbjudande. Med Scandic kan vi använda alla våra olika delar på ett synkroniserat sätt.

Honestys fokus på resultat var en av anledningarna till att byrån gick vinnande ur pitchen, tror Walter Naeslund.

–Hela vår modell är uppbyggd kring ett resultatfokus och det matchar med den värld som marknadschefer lever i. Dessutom har vi såklart väldigt duktiga personer på byrån.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.