Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

"En galet kul utmärkelse"

Publicerad: 23 Februari 2011, 12:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Efter en tredje plats i förra årets tävling tog Mediacom hem utmärkelsen som årets mediebyrå. Mediacoms vd Linus Hjoberg är jublande glad.


Ämnen i artikeln:

MediacomÅrets Byrå

Mediacom petade ner fjolårsvinnarna Tre Kronor till en andra plats i tävlingen "Årets byrå", som arrangeras av Regi och Dagens Industri. Byrån fick högst omdömen från kunderna och fick utmärkelsen för årets mediebyrå.

– Det var en galet kul utmärkelse måste jag säga, man är grymt glad. Det känns som ett bevis för att vi har lyckats. Ibland behöver man de här bevisen för att känna att det vi gör är bra och uppskattas av våra kunder, säger Linus Hjoberg, vd på Mediacom.

Vad har ni gjort annorlunda sen förra året?

– Man kan säga att vi fokuserat på att lära känna mer av våra kunders business och deras marknad. Vi har jobbat med mer förståelse för kundens affärer för att se vad som krävs för att vi ska få ihop vassare lösningar. Det blir mycket roligare och man känner sig mycket mera delaktig när det går bra.

Hur ska ni gå vidare nu?

– Har man en gång känt av segerns sötma så vill man ju ha mer. Den här utmärkelsen är rätt typ av tändvätska för oss att vilja utvecklas ännu mera. Det handlar ju mycket om personerna som jobbar hos oss – att se till så de utvecklas och brinner lika mycket som jag. Att utvecklas blir man aldrig klar med, utan det gäller att fortsätta hela tiden med att fylla på med inspiration och kunskap.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

MediacomÅrets Byrå

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.