Emojis vann guld åt Garbergs

"Abused Emojis" kammade guld i kategorin Integrerat.

BRIS kampanj "Abused Emojis" tar hem guldägget i kategorin Integrerat. Syftet med kampanjen är att göra det lättare för barn och unga att prata om svåra saker eller situationer där de far illa.

Motiveringen till vinsten lyder: "Guldägget i kategorin Integrerat går till en kampanj som berör och hugger tag. Som förenklar och förbättrar, och uppmanar till att börja prata med varandra, på riktigt. Smiley-face!"

VINNARE INTEGRERAT

Guldägg:            "Abused Emojis"/ BRIS/ Garbergs

Silverägg:           "Länge leve fåfängan"/ Synsam/ TBWA Stockholm

                          "Svenska snöräddare"/ Audi/ Åkestam Holst

                          "Big Mac Shop"/ Svenska McDonald´s/ DDB Stockholm

Diplom:              "Lidl - LE BON"/ Lidl/ INGO

                          "First Person Lover"/ Björn Borg/ Garbergs

                          "Det stora Stig-bytet"/ ICA/ King

Publicerad 2016-04-20 20.02Uppdaterad 2016-04-20 20.16

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: